Księgowość

Lista wymówek na temat niezapłaconych faktur

Dział księgowy to jakaś magiczna studnia bez dna gdzie wszystko ginie albo ciągle jest księgowane. Płatności tam przychodzą, ale opłaty za usługi już nie wychodzą. Kiedy pytam klienta (jakoś miesiąc po terminie płatności), czy wykonał już przelew to zawsze jest standardowy zestaw odpowiedzi.

  • Księgowi mówili, że wyślą kiedyś.
  • Musze sprawdzić u księgowych.
  • Faktura już jest na etapie płatności.
  • Księgowa na urlopie i tylko ona może zrobić przelew.
  • Faktura była to siódmego a księgowość lubi płacić trzydziestego.
  • No właśnie dzwoniłem do księgowych w tej sprawie, ale nie odbierają.
  • Mieliśmy awarię systemu księgowego. Jak Excel przestanie się wieszać to zrobimy przelew.
  • Została przekazana do zarządu jako priorytet.
  • Księgowa jest na zwolnieniu lekarskim.

Jeszcze gorsze są wymagania do co do tego jak powinna taka faktura wyglądać, aby można ją było zapłacić.

  • Proszę papierową fakturę! Księgowa nie rozumie maili! I nie możemy wydrukować PDFa. To musi być papier od Państwa!
  • Na fakturze brakuje namalowanego logo firmy. Księgowa nie przyjmie faktury z firmy bez logo.
  • Termin płatności nie może być 14 dni. Potrzebujemy conajmniej 180 bo to musi przejść przez zewnętrzny dział księgowy.
  • Księgowa zgubiła kabel do drukarki i nie może zaksięgować faktury, a bez tego nie zrobi przelewu.
  • Księgowa nie przyjmie faktury na takiej gramaturze papieru bo będzie miała za gruby segregator. Proszę wysłać na innym papierze.
  • Papier na fakturze jest za biały i skaner księgowej nie potrafi zeskanować faktury.
  • Nie mogą zapłacić, bo księgowa jest na kwarantannie.

Jeżeli borykasz się z tego typu problemami w swojej firmie, to polecam przesłuchać odcinek Jak wybrać biuro rachunkowe? Jak kontrolować księgową? Praktyczne wskazówki w podcaście Mała Wielka Firma.

Dołącz do dyskusji

Skontaktuj się ze mną

Chcesz ze mną porozmawiać?

Zostaw numer telefonu, oddzwonię:

Napisz do mnie

Mój adres email:

[email protected]