Pracując mądrze zrobisz więcej

„Nie dzisiaj, mam taki młyn” albo „sorki że dopiero teraz mam naprawdę urwanie głowy dziś” - często to słyszę od znajomych prowadzących swoje firmy. Też tak kiedyś miałem, ale w sumie kilka rzeczy pozwoliło mi to zmienić i wyrwać się z tego błędnego koła. Łatwo napisać, gorzej z realizacją. Mnie zabrało to jakieś 7 lat.
TOP PRIO! ASAP! Pogódź się z tym, że nie znajdziesz czasu na zrobienie wszystkich rzeczy oraz priorytet może mieć tylko jedno zadanie. Są rzeczy ważne i ważniejsze. Odpuść wykonywanie łatwych zadań, które powodują „zapierdol” a skup się na tym najważniejszym. W razie czego pomoże Ci Macierz Eisenhovera.
WYLUZUJ! Nie da się pracować efektywnie przez 8 czy 12 godzin! Siedzenie w biurze, albo po nocach i scrollowanie news feeds to nie praca. Swoją pracę dobrze planując, możesz wykonać w 6 godzin. Wyjdź na spacer, przewietrz umysł. Na demony przyjdzie czas.
DELEGUJ ale mądrze. Deleguj rozwiązanie Twoich problemów a nie podawaj wzoru na ich rozwiązanie. Delegujesz remont mieszkania i tłumaczysz malarzowi jak działa pędzel? Nie baw się w micromanagement, tylko zatrudniaj specjalistów, których nie musisz kontrolować. Nie ma efektów jego pracy? Zmień go. Świat jest pełen utalentowanych ludzi. Pamiętaj, że płacisz za rozwiązywanie Twoich problemów, a nie za czas spędzony przed komputerem.
Naucz się pracować EFEKTYWNIE! Spisywanie zadań w notesikach, na milionach karteczek, mailach i kalendarzu to nie jest efektywność. Wykorzystaj do tego aplikacje, które uporządkują ten bałagan. Często ten brak czasu wynika z bałaganu jaki masz, a nie z ilości zadań. Pomocne rzeczy znajdziesz we wpisie Jakimi narzędziami zwiększam produktywność?.
ODPUŚĆ perfekcjonizm. Lepiej wydać coś teraz na 60% niż nigdy lub na 99% za pół roku. Nawet Gmail przez wiele lat działał jako wersja beta. Nie zapanujesz nad wszystkim i wiele rzeczy będzie działała nie tak jak sobie to wyobrażasz. "That’s pretty funny. I thought that I had to have an answer, always know what to do and try to keep everything in control. Do you have kids? You soon find out you have to let a lot of things go" - Yahoo exCEO Carol Bartz.
PLANUJ swój dzień, tydzień. Znajdź czas na odpoczynek, pracę. Uszereguj zadania. Brutalna prawda jest taka, że zaplanowane zadania się dzieją. Jeżeli pracujesz w chaosie, to najcześciej zabierasz się za te łatwe zadania, a prawdziwe wyzwania są spychane na sam koniec.
Zobacz podobne artykuły

Awarie IT zdarzają się każdemu
Od paru godzin trwa awaria komunikatora internetowego Slack. Kilka tygodni temu nie można było korzystać z usług firmy Google, a jeszcze wcześniej spora część Internetu nie działała z powodu awarii usług Cloudflare. Czy to możliwe, że usługi w chmurze są niedostępne?

Macierz Eisenhovera, czyli jak zapanować nad priorytetami?
Iść na przerwę a może odpisać na tego maila, czy odebrać telefon od przełożonego? W jakiej kolejności zająć się tymi zadaniami, aby nie utracić nad tym kontroli i nie popaść w bezsilność? Rozwiązaniem tych problemów może być Macierz Eisenhowera (nazywana także Matrycą lub Kwadratem Eisenhowera).

Czy Alert RCB powinien informować o wyborach prezydenckich?
Komunikacja w niebezpieczeństwie jest jednym z ważniejszych zagadnień jakie się porusza podczas żeglowania, latania czy nurkowania. Ostrzeżenia potrafią uratować życie, dlatego nie powinny być lekceważone, a tym bardziej nie powinny swoją treścią prowadzić do ich zignorowania.