Pracując mądrze zrobisz więcej

Pracując mądrze zrobisz więcej

„Nie dzisiaj, mam taki młyn” albo „sorki że dopiero teraz mam naprawdę urwanie głowy dziś” - często to słyszę od znajomych prowadzących swoje firmy. Też tak kiedyś miałem, ale w sumie kilka rzeczy pozwoliło mi to zmienić i wyrwać się z tego błędnego koła. Łatwo napisać, gorzej z realizacją. Mnie zabrało to jakieś 7 lat.

TOP PRIO! ASAP! Pogódź się z tym, że nie znajdziesz czasu na zrobienie wszystkich rzeczy oraz priorytet może mieć tylko jedno zadanie. Są rzeczy ważne i ważniejsze. Odpuść wykonywanie łatwych zadań, które powodują „zapierdol” a skup się na tym najważniejszym. W razie czego pomoże Ci Macierz Eisenhovera.

WYLUZUJ! Nie da się pracować efektywnie przez 8 czy 12 godzin! Siedzenie w biurze, albo po nocach i scrollowanie news feeds to nie praca. Swoją pracę dobrze planując, możesz wykonać w 6 godzin. Wyjdź na spacer, przewietrz umysł. Na demony przyjdzie czas.

DELEGUJ ale mądrze. Deleguj rozwiązanie Twoich problemów a nie podawaj wzoru na ich rozwiązanie. Delegujesz remont mieszkania i tłumaczysz malarzowi jak działa pędzel? Nie baw się w micromanagement, tylko zatrudniaj specjalistów, których nie musisz kontrolować. Nie ma efektów jego pracy? Zmień go. Świat jest pełen utalentowanych ludzi. Pamiętaj, że płacisz za rozwiązywanie Twoich problemów, a nie za czas spędzony przed komputerem.

Naucz się pracować EFEKTYWNIE! Spisywanie zadań w notesikach, na milionach karteczek, mailach i kalendarzu to nie jest efektywność. Wykorzystaj do tego aplikacje, które uporządkują ten bałagan. Często ten brak czasu wynika z bałaganu jaki masz, a nie z ilości zadań. Pomocne rzeczy znajdziesz we wpisie Jakimi narzędziami zwiększam produktywność?.

ODPUŚĆ perfekcjonizm. Lepiej wydać coś teraz na 60% niż nigdy lub na 99% za pół roku. Nawet Gmail przez wiele lat działał jako wersja beta. Nie zapanujesz nad wszystkim i wiele rzeczy będzie działała nie tak jak sobie to wyobrażasz. "That’s pretty funny. I thought that I had to have an answer, always know what to do and try to keep everything in control. Do you have kids? You soon find out you have to let a lot of things go" - Yahoo exCEO Carol Bartz.

PLANUJ swój dzień, tydzień. Znajdź czas na odpoczynek, pracę. Uszereguj zadania. Brutalna prawda jest taka, że zaplanowane zadania się dzieją. Jeżeli pracujesz w chaosie, to najcześciej zabierasz się za te łatwe zadania, a prawdziwe wyzwania są spychane na sam koniec.

Newsletter

Zobacz podobne artykuły

Jacht na skale

Awarie IT zdarzają się każdemu

Od paru godzin trwa awaria komunikatora internetowego Slack. Kilka tygodni temu nie można było korzystać z usług firmy Google, a jeszcze wcześniej spora część Internetu nie działała z powodu awarii usług Cloudflare. Czy to możliwe, że usługi w chmurze są niedostępne?

Czytaj dalej
Macierz Eisenhovera

Macierz Eisenhovera, czyli jak zapanować nad priorytetami?

Iść na przerwę a może odpisać na tego maila, czy odebrać telefon od przełożonego? W jakiej kolejności zająć się tymi zadaniami, aby nie utracić nad tym kontroli i nie popaść w bezsilność? Rozwiązaniem tych problemów może być Macierz Eisenhowera (nazywana także Matrycą lub Kwadratem Eisenhowera).

Czytaj dalej

Jak mogę Ci pomóc?

Porozmawiajmy

niezobowiązująco o współpracy

Umów 15 minutową rozmowę

Napisz do mnie

Mój adres email:

hello@kamilporembinski.pl